بهترین زمان نوشیدن نوشابه انرژی زا

  1. خانه
  2. »
  3. سلامتی
  4. »
  5. بهترین زمان نوشیدن نوشابه انرژی زا

بهترین زمان نوشیدن نوشیدنی انرژی زا چه زمان است؟ آیا تاثیر آن فرق دارد که چه زمانی بنوشیم؟ با ما تا انتهای این مقاله باشید که جواب سوالتان را بگیرید.

بدون شک یکی از محبوب ترین نوشیدنی هایی که تقریبا در بین همه اقشار طرفدار دارد، نوشیدنی انرژی زا است. این قوطی 250 میلی لیتری از نوشابه انرژی زا می‌تواند طی یک مدت زمان مشخص انرژی بدن شما را افزایش داده و سبب افزایش هوشیاری و بهبود عملکرد مغزتان شود. اما سوال این است که کی و چقدر از آن را مصرف کنیم تا بتوانیم تاثیرات مطلوب آن را احساس کنیم؟ در ادامه این مطلب به این سوال پاسخ خواهیم داد.

زمان نوشیدن نوشابه انرژی زا

به چه نوشابه انرژی زا می توان گفت بهترین؟

وقتی صحبت از نوشیدنی های انرژی زا می شود، ما دقیقا دنبال خارج شدن از حالت کسلی و خستگی و حتی عدم تمرکزی هستیم که ذهن دچار آن شده است. اما موضوع این است که این نوشیدنی ها تاثیر خود را ملایم شروع کرده و در نهایت هم با یک شیب ملایم تاثیر خود را از دست می دهد.

پس اگر برایتان سوال است که زمان خوردن نوشیدنی های انرژی مهم است، بله بسیار مهم است که شما چه زمانی آن را می نوشید. به طور کلی بهترین زمان مصرف نوشابه انرژی زا را می توان صبح ها و بعد از ظهرها در نظر گرفت. این زمان‌ها کلی است ولی بهترین انرژی زا قبل از مسابقه را باید متناسب با زمان رقابت و مشورت پزشک مصرف نمود.

اما اگر نیاز به بیدار ماندن برای مدت زمان طولانی در شب دارید و یا در حین ورزش دچار کمبود انرژی شده اید، می توانید نوشیدن این نوع نوشابه را امتحان کنید.

اما در نظر داشته باشید که مدت زمان ماندن اثر نوشابه انرژی زا در کمترین حالت تا 10 ساعت است. ممکن است دچار بی خوابی و یا سردرد شوید. پس برای بهترین پاسخ به سوال نوشابه انرژی زا را کی بخوریم، بهتر است بگوییم: زمان نوشیدن آن را به روز اختصاص دهید.

پیشنهاد اسپینگر: ما در مقاله ” بهترین نوشیدنی انرژی زا ایرانی ” نوشیدنی ها را از تمام لحاظ بررسی کردیم و انتخاب را به عهده شما گذاشتیم!

مدت زمان اثر نوشیدنی انرژی زا چقدر است؟

در مورد اثرگذاری نوشیدنی های انرژی زا کمی اختلاف نظر وجود دارد. میزان تاثیرگذاری آن به ویژگی های جسمی و مدت زمانی که مصرف شده بستگی زیادی دارد. به میزان فعالیت شما و این که چقدر از کالری دریافتی را نیز دوباره بسوزانید نیز بستگی دارد. به طور کلی تخمین اثرگذاری آن به مدت 24 ساعت است. اما طی 8 الی 12 ساعت، کالری آن مصرف شده و مواد مغذی آن جذب می شوند.

اما نباید تاثیر ال کارنیتین و کافئین را دست کم بگیرید. ممکن است خیلی راحت تا یک الی دو روز سیستم خواب شما را دچار مشکل کنند یا هیجان شما را به مدت چندین ساعت بیشتر از حد معمول افزایش دهند.

نوشیدن نوشابه انرژی زا بعد از چندین دفعه اثرات جانبی کمتری روی بدن داشته و در مواردی ممکن است تاثیرگذاری آن از 24 ساعت به 15 الی 18 ساعت هم کاهش پیدا کند.

زمان قبل از ورزش

چقدر قبل از ورزش نوشابه انرژی زا بخوریم؟

ورزش ها به دو دسته قدرتی و کاردیو تقسیم می شوند. بسته به این که نوع ورزش شما کدام یک است، می توانید نوشابه انرژی زای خود را در زمان متفاوتی مصرف کنید.

اما به طور کلی می توانید 20 دقیقه قبل از ورزش یا در حین ورزش به خصوص ورزش های قدرتی این نوع نوشابه را بنوشید. مصرف نوشابه انرژی زا قبل از ورزش قدرت و توان کافی را در اختیارتان قرار می دهد.

در بین ورزش نیز، هم تشنگی را رفع کرده و هم این که هیجان شما را افزایش داده و با توان بهتری می توانید فعالیت خود را ادامه دهید.

نوشابه انرژی زا قبل از بدن سازی

مصرف نوشابه انرژی زا قبل از بدن سازی

اگر بدنساز هستید و می‌پرسید نوشابه انرژی زا را کی بخوریم؟ باید بدانید که نوشابه های انرژی زا دارای ترکیباتی از چند آمینو اسید محرک ماهیچه هستند. این محرک ها ماهیچه ها را وادار به تولید حرکت بیشتر و افزایش فشار می کنند. البته این فشار مفید بوده و بدن را به این وا میدارد که بیشتر ماهیچه ها را پر انرژی نگهدارد.

برخی از افراد که در زمینه ورزش های سنگین مثل بدن سازی فعالیت دارند، در حین تمرین نوشیدنی انرژی زا مصرف می کنند تا ماهیچه ها برای مدت زمان بیشتری انرژی برای ادامه تمرینات را داشته و ورزشکار سرحال بماند.

در یکی دو ساعت اولیه خوردن نوشابه انرژی زا، کافئین و انرژی زیادی وارد بدن می شود. به همین دلیل خوردن انرژی زا قبل از تمرین بدن سازی شما را مطمئن می کند. در حین انجام حرکات سنگین بدنسازی، اثرگذاری و جذب کافئین و مواد مغذی داخل نوشیدنی شروع شده و کالری آن نیز سوزانده می شود.

پیشنهاد اسپینگر: ما در مقاله ” نوشابه انرژی زا چه تاثیر روی بدن دارد ” کامل در رابطه با تاثیر مستقیم روی سیستم بدن صحبت کرده ایم می توانید مطالعه کنید.

نوشابه انرژی زا را کی بخوریم؟

حالا که این همه در مورد مزیت ها و خواص نوشابه های انرژی زا صحبت می شود، آیا زمان خاصی برای مصرف آن وجود دارد؟ البته به دلیل وجود کافئین و تاثیرات آن، صبح ها بازه زمانی 9 الی 11 صبح و عصرها بازه زمانی 2 الی 4 زمان مناسبی برای مصرف آن است.

سوالی که در این جا بسیار رایج است: آیا خوردن انرژی زا در شب مانعی ندارد؟ خیر اما باید بدانید کافئین می تواند روی کیفیت خواب شما تاثیر بگذارد. بازه زمانی گفته شده به این دلیل مناسب است که سبب شود در تمام طول صبح یا بعد از ظهر برای انجام کارهای خود انرژی کافی داشته و بیشترین تمرکز را داشته باشید.

قطعا می توانید هر زمان در روز که دوست داشته باشید آن را مصرف کنید و زمان پیشنهادی برای افزایش عملکرد بدن و افزایش دقت، تمرکز و کارایی آن برای انجام اعمال روزانه است.

زمان نوشیدن نوشیدنی انرژی زا

سخن آخر

در این مطلب در خصوص بهترین زمان مصرف انرژی زا یا در واقع همان پاسخ به سوال نوشابه انرژی زا را کی بخوریم، صحبت کردیم. نوشیدنی های انرژی زا در انواع مختلف با میزان کالری، شکر، کافئین و مواد مغذی و ویتامین ها تولید و عرضه می شود.

با توجه به نیاز و استفاده خود می توانید انواع مختلف آن را امتحان کنید. استفاده 1 یا حداکثر دو نوشیدنی انرژی زا در طول روز به افزایش عملکرد مغز، ماهیچه ها و تمرکز کمک کرده و در طول روز شما را سرحال نگه می دارد.

شرکت دنیای مهر اسپاد

شرکت دنیای مهر اسپاد با تولید نوشابه انرژی زا اسپینگر توانسته سهم بسیار خوبی از این نوشیدنی را در بازار بگیرد شما  اگر دوست دارید در رابطه با  این محصول بسیار حرفه ای و خوش طعم آشنا شوید با ما در ارتباط باشید.

امتیاز شما به این مقاله
3.8/5

سوالات متدوال زمان مصرف نوشابه انرژی زا

بهترین زمان مصرف نوشابه انرژی زا

بهترین زمان مصرف نوشابه انرژی زا برای افرادی که فعالیت بدنی بالایی دارند، در طول روز قبل از ورزش یا فعالیت بدنی سنگین است.

آیا مصرف انرژی زا در شب مضر است؟

بله، مصرف نوشابه انرژی زا در شب ممکن است باعث بیداری بیش از حد شود، بنابراین بهتر است در ساعات بعد از ظهر یا قبل از فعالیت بدنی مصرف شود.

آیا نوشابه انرژی زا برای افرادی که ورزش نمی‌کنند مناسب است؟

نوشابه انرژی زا برای افرادی که ورزش نمی‌کنند یا فعالیت بدنی کمی دارند، نباید به عنوان نوشیدنی روزانه استفاده شود و ممکن است برای سلامتی مضر باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سوالی ندارید؟